Defence, Security, Energy, Utilities, Finance, Pharmaceuticals

Social Media within the Defence and Military Sector

소셜미디어 - 현대 방위 분야 커뮤니티의 전략적 자원

2015년 11월 19-20일, 영국, 런던


 
5th annual Social Media within the Defence and Military Sector
- 제5회 방위 및 군 부문 소셜미디어 컨퍼런스 -
2015년 11월 19 - 20일
영국 런던, Holiday Inn Kensington Forum

개요

소셜미디어는 모든 지역, 부문, 국면의 통신 감청 수단에 혁명적인 변화를 가져오고 있으며, 산업계가 디지털화의 새로운 시대에서 생존하기 위해서는 소셜미디어의 존재를 인식할 뿐만 아니라 이 기술을 적극적으로 수용, 발전시킬 필요가 있습니다. 군·방위 산업도 예외가 아니며, 수년전부터 많은 용도 분야에서 다양한 목표를 달성하기 위해 소셜미디어가 이용되고 있습니다. 한편, 보다 악의적인 의도를 가지고 소셜미디어를 이용하는 사례도 증가하고 있으며, 과격파가 자신들의 영상을 확산시키거나 존재를 과시하고자 하는 동향은 세계 각지에서 급속히 확대되고 있습니다. 현재 우리는 안보가 물리적인 전쟁 행위 및 외교상 논거뿐만 아니라 디지털 분야의 능력에 의해서도 좌우되는 새로운 시대로 돌입하고 있습니다. 이 시대의 승자는 누구일까요?

SMi는 작년 컨퍼런스의 성공적인 개최에 이어 제5회 Social Media In The Defence & Military를 2015년 11월 19일부터 20일까지 런던에서 개최합니다. 이 컨퍼런스는 소셜미디어 세계에서 발생하고 있는 다양한 동향을 분석하고, 성과를 방위·군 업계에서 활동하는 조직이 즉시 이용할 수 있는 형태로 제공합니다.

올해 컨퍼런스에서는 소셜미디어 이용의 모든 측면에 초점을 맞출 예정입니다.

• 동원과 선전
• 전략 발신
• 공공
• 사이버 보안
• 첩보활동
• 과격파와 사이버 범죄의 위협
• 효과적인 컨텐츠 제작
• 윤리
• 데이터 기밀성과 관리
 

Very interesting array of speakers – love how international the audience is as well.” - Delegate 2014

“Best conference in terms of quality and people present” - Delegate 2014

“Smaller audience allowed for easier networking” - Delegate 2014

 

참가를 권유하는 이유

• 세계 각지에서 많은 인사가 참가하는 컨퍼런스로, 전략적인 정보 발신 및 각종 업무, 브랜드 이미지 향상을 위해 소셜미디어를 활용하고 있는 방위·군 관련 다양한 조직에 대해 이해하기 위한 기회 제공
• 테러조직 등 다국적 범죄조직에 의한 향후 이용 동향을 포함한 새로운 '소셜미디어 전장'에 관한 분석 소개
• 최신 사례 연구를 통해 우크라이나 분쟁 등 세계적으로 주목도 높은 이슈에서 소셜미디어가 담당하는 역할 분석
• 어카운트 해킹 등 소셜미디어 관련 리스크와 사회적인 이미지에 대한 영향에 대해 이해
• 청중의 관여를 위한 기술적 기능 및 최신 소셜미디어 플랫폼에 대해 평가, 시장 현황 및 향후 방향성 파악
• 전략적인 정보 발신 및 대중들에게 호소하는 효과적이고 매력적인 컨텐츠 제작에 관한 업계 리더 및 전문가의 강연을 통해 많은 정보 파악
 

주요 연사

Commander Royal Netherlands Navy Peet Rood
Commander Royal Netherlands Navy Peet Rood
Section Head Social Media and Productions
Allied Command Operations/Supreme Headquarters Allied Powers Europe


David  Tunney
David Tunney
Head of Social Media
European External Action Service


Director General Janice Keenan
Director General Janice Keenan
Marketing & E-Communication
Department of National Defence


Giovanni  Galoforo
Giovanni Galoforo
Strategic Communication Instructor
Italian Navy Staff College - Intituto Studi


Hans Damen
Hans Damen
Brigadier General
Royal Netherlands Army


Karl Swannie
Karl Swannie
CEO
EchoSec


Lieutenant Colonel Juanita Chang
Lieutenant Colonel Juanita Chang
Masters Student, National War College
United States Army


Mick  Latter
Mick Latter
Digital Recruiting and Digital Content Manager
Gannet Media Ltd


Steven Mehringer
Steven Mehringer
Head of Communication Services, Public Diplomacy Division
NATO HQ


Zoe Cairns
Zoe Cairns
Partner, Social Media Trainer and Consultant
ZC Social Media


참가 대상자

   

지난 컨퍼런스 참가자의 직위

Head of Online Engagement; ACC Director of Public Affairs G80Division Staff; Account Executive ICS Sales Manager; Account Supervisor; Information Security Specialist Sr; Account Supervisor- Interactive Interactive Account Executive; Army Lead – Cyber Security Major; Assistant Division Commander Management Supervisor; Chief Knowledge Officer (CKO) Manager; Chief of Public Affairs Internal Marketing Specialist; Chief Operating Officer Marketing Support Specialist; Chief, Command Information Marketing; Maritime Solutions; Chief, Media Relations; New Media Director in the IDF; Commander Outreach Coordinator; Communications Director Public Affairs Officer; Communications Specialist Public Affairs Specialist; Corporate Communications Directorate Research Analyst; Creative Director Secretary of the Air Force Public Affairs; Data Scientist Senior Community Manager; Deputy Chief of Public Affairs Senior Consultant; Deputy Public Affairs Officer Senior Editor; Direct Marketing Project Officer Social Media Account Executive; Director of Community Engagement Social Media Analyst; Director of Digital and Social Media Social Media Chief; Director Of Organizational Development Social Media Director; Director of Public Affairs Social media Research and Strategy; Director of Social Media Software Engineer Leader; Director, Communications Strategies; Special Projects Scientist; Director, Industry Solutions Sr. Program Analyst; Director; Military Affairs Division Supervisor; Director, Online and Social Media Division Supervisor; Interactive Director; Strategy & Planning; Internal Communications Technical Writer; Doctrine Developer and Analyst; Vice President of Marketing; Editor and Consultant Web News Director; Executive Account Web Strategist; Executive Vice President

 

지난 컨퍼런스 참가 조직

3i-MIND Technologies GmbH; Airbus Group UK; Army Head Quarters; Board on Behavioral, Cognitive, and Sensory Sciences; Civil Service; Defence Intelligence And Security Centre; Defense Media Activity; Department Of State Vc/ta Room 2833; DND - Public Affairs - Director General of Marketing and Web; Dstl; Edelman Digital; Embassy of Ukraine; ESG GmbH; EU Naval Force; European Commission (DG COMM); European Defence Agency; Finnish Defence Forces; FNSS Savunma Sistemleri A.S.; Government of Singapore; IBM UK; iDirect Europe ; Joint Defence Staff ; Kuwait National Guard; LGEO Research; Lockheed Martin; Lockheed Martin UK; LSC Group; Malwell Corporate Projects Ltd; Marine Scotland Compliance; Maritime Security Centre – Horn of Africa; Market Wired; MINDEF; Mindef Singapore; MINDEF, Singapore; MINDEF/SAF; Ministry Of Defence; Ministry of Foreign Affairs; MOD; National Research Council; NATO; NATO ACT; NATO Headquarters; Nigeria Customs Service; Norwegian armed forces; Norwegian National Security Authority; QinetiQ; Raytheon BBN Technologies Corp.; Republic of Singapore Navy; Royal Air Force High Wycombe; RSAF; RUAG Defence; Saab AB; Sabre DRM; SHRM; Singapore Armed Forces; Swedish Armed Forces; Tawazun; Texifter LLC; The Norwegian Army; The Royal British Legion; US Army;